• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου

Το νηπιαγωγείο λειτουργεί με βάση το Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ΥΠΠΑΝ. Στόχος του προγράμματος είναι η ολοπλευρη ανάπτυξη   του κάθε παιδιού στον γνωσιολογικό, κινητικό ,συναισθηματικό  τομεα, αλλά ταυτόχρονα και η κοινωνικοποίηση των παιδιών, μέσα από την αλληλεπίδραση μεταξύ τους αλλά και με όλους τους εμπλεκόμενους στη μαθησιακή διαδικασία.

Ώρα Θέματα/δραστηριότητες
07:45 – 09:05     

Ελεύθερο ή/και Δομημένο Παιχνίδι

(Κοινωνικές-συνεργατικές-δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ζωγραφική, πλαστική, κολλάζ, υπόδηση ρόλων, πειραματισμοί, παρατηρήσεις, δραστηριότητες αναδυόμενου αλφαβητισμού και μαθηματικών, δραστηριότητες καλλιέργειας δεξιοτήτων, δραστηριότητες στα μόνιμα κέντρα μάθησης)

09:05 – 09:45

Α΄ Περίοδος Διδασκαλίας

Δομημένη Δραστηριότητα με όλα τα παιδιά                           

(Γλώσσα, Φυσικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Περιβαλλοντική Αγωγή, Αγωγή Υγεία, Ηθική/Θρησκευτική/Κοινωνική Αγωγή)

09:45 – 10:25 Πλύσιμο – Πρόγευμα – Οργανωμένο Υπαίθριο Παιχνίδι

10:25 – 10:45

Διάλειμμα
10:45 – 11:25

Β΄ Περίοδος Διδασκαλίας 

Δομημένη Δραστηριότητα Αφήγησης με όλα τα παιδιά                        

(Παραμύθι, Κουκλοθέατρο)

11:25 – 12:05

Δομημένη Δημιουργική ή Κινητική Δραστηριότητα

(Μουσική, Σωματική Αγωγή, Δράμα, Θεατρικό Παιχνίδι, Κίνηση, Ποίηση)

Φρούτο/Λαχανικό

12:05 – 12:25 Διάλειμμα
12:25 – 13:05

Ελεύθερο ή/και Δομημένο Παιχνίδι

(Δραστηριότητες Γλώσσας, Μαθηματικών, Αναδυόμενου Αλφαβητισμού και Δεξιότητες επεξεργασίας και αξιολόγησης τόσο ατομικά όσο και ομαδικά)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου αρχίζει στις 7:45 π.μ  και τελειώνει στις 13:05 μ.μ.

Είναι πολύ σημαντικό να τηρείτε με συνέπεια το ωράριο αυτό, τόσο για την ασφάλεια των παιδιών, όσο και για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου είναι ευέλικτο και o/η νηπιαγωγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το θεματολόγιό του/της, να τροποποιήσει τον ημερήσιο προγραμματισμό του/της σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών της τάξης του/της και την ιδιαιτερότητα της σχολικής μονάδας. Προσπάθεια του/της νηπιαγωγού είναι η ισόρροπη κατανομή των θεμάτων έτσι ώστε τα παιδιά να επιτυγχάνουν τους γενικούς σκοπούς και στόχους της εκπαίδευσης.

Το Αναλυτικό Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου περιλαμβάνει διακριτά γνωστικά αντικείμενα αλλά προτείνει διαθεματικές διαδικασίες. Είναι προβληματοκεντρικό, επιδιώκεται επίτευξη στόχων σε όλους τους τομείς, μέσα από δραστηριότητες που αντλούν από διάφορα θέματα. Απαιτεί την ενεργητική και δημιουργική συμμετοχή των παιδιών στην όλη διαδικασία. Η αρχή της ωρίμανσης και των ατομικών διαφορών, γίνεται σεβαστή. Το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα των κοινοτικών νηπιαγωγείων είναι το ίδιο με αυτό των δημόσιων νηπιαγωγείων.